Same Day Delivery – przyszłość e-commerce?

0

Same Day Delivery to jeden z ważniejszych trendów w e-commerce. Czy dostawy tego samego dnia przejdą do codzienności i będziemy mogli liczyć na taką usługę w każdym sklepie internetowym? Warto się nad tym zastanowić!

Same Day Delivery – co to znaczy?

Same Day Delivery, czyli dostawa tego samego dnia to usługa polegająca na tym, że po złożeniu przez klienta zamówienia, jest ono realizowane błyskawicznie i jeszcze tego samego dnia gotowy produkt trafia do zamawiającego.

Z punktu widzenia konsumenta dostawa tego samego dnia jest bardzo wygodna. Wysoka dostępność towaru i błyskawiczna realizacja zamówienia wpływa na wzrost zaufania wobec marki. Ułatwia także życie, ponieważ konsument może zamówić towar na ostatnią chwilę, bez obaw, że wysyłka nie dotrze do niego na czas. Brzmi nierealnie? Okazuje się, że wiele marek już stosuje to rozwiązanie!

Same Day Delivery – gdzie już funkcjonuje takie rozwiązanie?

Do niedawna Same Day Delivery było nieodłącznie związane z usługami typu Premium. Na przyspieszoną dostawę mogli liczyć stali klienci oraz Ci, którzy byliby w stanie za nią dopłacić. Nieuniknione jest jednak, że standard ten może wkrótce zagościć za niedługo we wszystkich e-sklepach. Usługa dostarczenia paczki jeszcze tego samego dnia może być bowiem potraktowana jako skuteczne narzędzie marketingowe i atut, który pozwoli wybić się na tle konkurencji.

Dostawę SDD oferują swoim klientom między innymi:

  • Eobuwie,
  • Tagomago,
  • Wittchen,
  • Zara.

Dzięki temu, że logistyka w tych sklepach funkcjonuje na najwyższym poziomie, z łatwością wyprzedzają one konkurencję.

Dostawa tego samego dnia – jak ją wdrożyć?

Dostawa tego samego dnia to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów, zwłaszcza tych, którzy robią zakupy świadomie. Aby wdrożyć to rozwiązanie w firmie, konieczne są odpowiednie środki finansowe, a także modyfikacja dotychczasowych zasad współpracy z kontrahentami, firmami kurierskimi i partnerami biznesowymi.

Aby wprowadzić szybką dostawę, można postawić na współpracę z firmami kurierskimi, które będą jeszcze tego samego dnia odbierały paczkę i dostarczały ją do klienta. Można także zmodernizować całkowicie łańcuch dostaw i zlecić wszystkie zadania logistyczne, włącznie z dostarczeniem przesyłki do klienta, zewnętrznej firmie.

Niejednokrotnie przedsiębiorstwa korzystają z outsourcingu lub takich form współpracy jak dropshipping, by usprawnić logistykę w firmie. Takie modele współpracy to przyszłość w e-commerce, która przyczyni się do jeszcze lepszej obsługi klienta!

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone