
Gdzie znaleźć darmowy hosting WordPress?
XX i XXI wiek to ogromny rozwój e-commerce. Wśród nowych technologii dla e-handlu nie mogło zabraknąć inteligentnych wirtualnych asystentów. Dlaczego warto wypróbować chatboty dla e-commerce? Jak przedsiębiorca może zyskać na tym rozwiązaniu? Podpowiadamy!
Chatboty dla e-commerce to nic innego jak programy symulujące rozmowę. Ich zadaniem jest prowadzenie konwersacji z użytkownikiem, po to, by zautomatyzować obsługę zapytań w obsłudze klienta. Dzięki nim e-sklep nie musi odbierać codziennie tysięcy telefonów, ponieważ problem klienta zostaje rozwiązany w konwersacji z inteligentnym botem.
Chatboty są wygodne zarówno dla przedsiębiorcy, jak i dla klienta. Dzięki nim klient nie musi oczekiwać kilka dni na odpowiedź ze strony sprzedawcy. Co za tym idzie, rośnie satysfakcja z obsługi i częściej dochodzi do sfinalizowania transakcji. Dodatkowy bonus to oszczędność – czasu i kosztów – zamiast zatrudniać całe biuro i kilkunastu pracowników BOK wystarczą chatboty, które pracują 24 / h.
Chatbot może poprowadzić użytkownika przez proces zakupowy, a także podsyłać mu spersonalizowane rekomendacje. Może zasugerować dokupienie dodatkowego produktu, który wzbogaci stylizację lub pomóc w wyborze danego artykułu.
Chatbota można wykorzystać także po to, by:
Chatboty stanowią świetne uzupełnienie dla kampanii reklamowych. Wspomagają także biuro obsługi i odciążają z przykrego obowiązku polegającego na odbieraniu tysiąca telefonów i maili. Nowoczesne chatboty można zintegrować z popularnymi komunikatorami, np. Facebook Messenger, po to, by jeszcze bardziej usprawnić obsługę klienta. Użytkownik może rozpocząć konwersację z botem w każdej chwili, niezależnie od pory dnia i kalendarzowych świąt.
Z chatbotów korzystają już takie marki jak Sephora, eBay, Domino’s Pizza, Spotify, Duolingo oraz holenderska linia lotnicza KLM. Ty także możesz wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie!