Facebook nowe logo zmieni oblicze portalu?

0

Facebook – nowe logo nie umknęło uwadze w świecie marketingu. Firma wprowadziła zmiany po to, by w oczach konsumentów być bardziej przejrzystą, a także podkreślić, jak wiele platform społecznościowych posiada pod banderą.

Facebook – nowe logo – od kiedy funkcjonuje?

Nowe logo Facebooka zostało zapowiedziane w listopadzie tego roku. Póki co, gigant Social Media jeszcze nie wprowadził zmian, mają one zostać wdrożone w ciągu kilku najbliższych tygodni. Logotyp ma symbolizować całą korporację i nawiązywać do innych platform będących pod banderą Facebooka, czyli Instagrama i WhatsApp. Jak podaje Antonio Lucio z działu marketingu Facebook, logo ma jasno wskazywać, które produkty pochodzą od Facebooka.

Facebook – nowe logo – jak wygląda?

Nowy logotyp składa się z dużych liter układających się w słowo FACEBOOK. Ma on występować w różnych wariantach kolorystycznych, w zależności od platformy. Celem Facebooka jest wyjaśnienie, które produkty należą do brandu, a także odróżnienie firmy Facebook od aplikacji Facebook. Logo będzie się pojawiać we wszystkich aplikacjach Facebooka, czyli na Instagramie, w WhatsApp oraz na Messengerze.

Facebook – nowe logo – co na jego temat sądzą specjaliści ze świata marketingu?

Nowe logo Facebooka narobiło szumu w branży, specjaliści ze świata marketingu chętnie wypowiadają się na ten temat. Od razu rzuca się w oczy, że podzielili się oni na tych, którzy doceniają minimalistyczny styl logotypu i wypowiadają się o nim pozytywnie i na tych, według których nowe logo jest nijakie i nie rzuca się w oczy.

Na Wirtualne Media możemy przeczytać fragment wypowiedzi Pawła Frej, z HiBrands, który uważa, że ”nowe logo nie ma własnego charakteru, nie komunikuje wartości, ani istoty marki”.

Z kolei na nowymarketing.pl Konrad Mizera z Olmeka Creation House wychwala skromność i estetykę logotypu. Zauważa także, że przypisanie do logotypu różnych kolorów wyznacza nowe trendy w marketingu, za którymi powinny podążyć startupy.

Portal Tabletowo zauważa, że zamiast inwestować w tak kosmetyczne zmiany jak nowy logotyp, właściciele Facebooka powinni się skupić na rozwiązaniach, które zapewniłyby użytkownikom platformy jeszcze lepszą prywatność oraz komfort w trakcie korzystania z aplikacji.

A Wy co sądzicie o nowym logotypie Facebooka?

https://mobirank.pl/

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone