Czym są kody QR? Jak można je wykorzystać w biznesie?

0

Możemy znaleźć je wszędzie- w prasie, na bilbordach, przystankach autobusowych, czy też sieci. Kwadratowe z czarnymi znaczkami na białym tle. Czym są kody QR i jak możemy je wykorzystać?

Czym są kody QR?

Kod QR (ang. Quick Response- szybka odpowiedź) jest bardzo podobny do kodu kreskowego. Jego budowa jest jednak nieco bardziej zawiła. Umożliwia to przekazywanie znacznie większej ilości informacji. Można w nim zakodować dowolną informację tekstową, gdyż czarne kwadraty przypominające piksele odpowiadają kombinacji zerojedynkowej, dzięki której można zakodowac każdy znak- zarówno literę jak i cyfrę.

Pierwotnie wymyślono je do celów przemysłowych i transportowych-przesyłki oznaczone takimi kodami mogły być błyskawicznie rozpoznawane i kierowane w odpowiednie miejsce. Obecnie znajdują również miejsce w codziennym życiu- najczęściej wykorzystuje się je w różnego rodzajach reklamach i promocjach. Wystarczy bowiem telefon bądź komputer z kamerką, aby w ułamku sekundy zeskanować zawartość kodu.

Co można zapisać za pomocą kodów QR?

Tak jak już wspominaliśmy- można zakodować dowolną literę czy też cyfrę. Jednak tekst może być sformatowany w taki sposób, że po jego odczytaniu czytnik kodów wykona odpowiednią interakcję, np. otworzy adres strony WWW.

Co jest potrzebne do odczytywania kodów QR?

Na smartfonie bez problemu znajdziemy odpowiednie aplikacje stworzone do odczytywania znaków. Wystarczy, że w systemowym sklepie wpiszemy frazę „QR'”, a na pewno coś znajdziemy!

Jak stworzyć kody QR?

To dosyć proste zadanie- nie wymaga bowiem posiadania żadnej licencji czy też specjalnych umiejętności. Każdy może więc je tworzyć legalnie i darmowo. Wystarczy odpowiedni generator kodów QR, dostępny online bądź też w formie aplikacji. Wygenerowany kod możemy zapisać  jako plik graficzny, dlatego też wydrukowanie go, wysłanie mailem, czy wyprodukowanie nadruku na promocyjną koszulkę czy kubek nie sprawi żadnego problemu!

Jak kody QR mogą się przydać w biznesie?

Przede wszystkim w różnego rodzaju akcjach promocyjnych i marketingowych. Można to zrobić za pomocą różnych formatów, które skutecznie umożliwią nam kontakt z naszym docelowym klientem. Oto najpopularniejsze formaty, które możemy wykorzystać we własnym biznesie:

  • adres internetowy- kody umieszczone w gazetach czy innych reklamach, które bez problemu umożliwiają odbiorcy przejście na stronę reklamowanego produktu, a także szybkiego zakupu
  • e-mail bądź SMS- pozwala na szybkie wysłanie wiadomości bez potrzeby wprowadzania odbiorcy, czy treści; może służyć do zapisywania się użytkowników do różnego rodzaju konkursów
  • pozycja geograficzna- przydatna w prowadzeniu hotelu czy lokalu turystycznego; po zeskanowaniu kodu od razu wyświetla się lokalizacja miejsca
  • wydarzenie- błyskawiczny sposób na przekazanie informacji o danym wydarzeniu; czytnik automatycznie doda datę eventu do kalendarza
  • dane sieci Wi-Fi- w kodzie QR można zapisać dane do logowania w sieci Internetowej; bardzo dobre rozwiązanie dla różnego rodzaju kawiarni, które może przyciągnąć kolejnych klientów!

 

Udostępnij.

Komentowanie wyłączone